wtorek, 3 września 2013

Kosmos!

Nie znałam wcześniej (albo kiedyś znałam, ale zapomniałam) nazwy tej rośliny. W każdym razie jest genialna:) Szukałam jej wpisując w google grafika frazę "rośliny jednoroczne" i dość szybko trafiłam. Uważam, że ten kwiat ma w sobie wiele uroku. Bardzo skutecznie sam się rozsiewa z roku na rok. Lubi słońce i niezbyt żyzną glebę, ale z tego co zauważyłam, to nie pogardzi żadnym terenem. Ślicznie kwitnie!

Najpierw białe




Następnie jasno różowe





Na koniec ciemno różowe




3 komentarze:

  1. Kosmosów nie mam, a to dlatego że w moim ogrodzie w ogóle bylin jak na lekarstwo ;-)
    Szalenie jednak podoba mi się ten biały... Widziałam kiedyś jego kępy w towarzystwie cytrynowych róż The Pilgrim, a 'w nogach' miał ciemne, prawie czarne petunie. Wyglądało to bardzo elegancko, a jednocześnie sielsko i zwiewnie.
    Czy są jeszcze jakieś inne kolory kosmosów, niż te, które pokazałaś na zdjęciach?
    Pozdrawiam,
    A

    OdpowiedzUsuń
  2. Najwięcej jest kosmosów w różnych odcieniach różu, niektóre nawet wpadające w fiolet lub czerwień. Widziałam też na zdjęciu dwukolorowy: białe płatki obwiedzione różową "lamówką", ale nie jestem pewna czy taki istnieje, czy to komputerowy program graficzny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, kojarzę jeszcze taki ciemno-amarantowy, prawie bordowy. Muszę o nich w przyszłym roku pomyśleć! :)

    OdpowiedzUsuń